Δευτέρα 6 Οκτωβρίου 2014

Δύο λάμδα παρεούλα...

         Το διπλό λάμδα είναι ένα συχνό φαινόμενο στην ελληνική γλώσσα, συνήθως τα μαθαίνουμε εμπειρικά καθώς δεν υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος κανόνας. Από κάπου λοιπόν πρέπει να αρχίσουν οι μικροί μας φίλοι που ίσως τα διπλά σύμφωνα τους φαίνονται δυσνόητα! Εμείς προτείνουμε για αρχή να κάνουμε ένα μικρό, αλλά σημαντικό βήμα, μαθαίνοντας το παρακάτω ποιηματάκι που περιλαμβάνει κάποιες από τις βασικές λέξεις που παίρνουν διπλό λάμδα. Μπορείτε να ενθαρρύνετε τα παιδιά να το λένε από μέσα τους όταν αναρωτιούνται αν μια λέξη θέλει δύο λάμδα. Οι λέξεις αυτές, παρόλο που είναι λίγες, χρησιμοποιούνται πολύ συχνά από τα παιδιά των πρώτων τάξεων του δημοτικού, είναι βέβαιο λοιπόν ότι αυτό το μικρό ποίημα θα τα γλυτώσει από πολλά λάθη! Δοκιμάστε το! 


       Το παραπάνω ποιηματάκι δε γράφτηκε όπως τα άλλα με ή για τους μαθητές μου. Το άκουσα πρώτη φορά πριν πολλά χρόνια... για την ακρίβεια το 1991 όταν δεν ήξερα καν γράμματα! Η δασκάλα της αδερφής μου, η κυρία Μαρίκα Βαβουρανάκη, το έμαθε στην αδερφή μου κι εγώ μόλις το άκουσα το απομνημόνευσα. Δεν το ξέχασα ποτέ, κι ίσως αυτό το ποιηματάκι να ήταν ένας σπόρος που φυτεύτηκε μέσα στο μυαλό μου κι άνθισε μετά από χρόνια με τη δημιουργία των τραγουδιών της κυρίας Σιντορέ!



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου